sobota, 24 sierpnia 2013


Urodził się w San Francisco w 1984r. w rodzinie chińsko-amerykańskiej. W wieku 15 lat pojechał na kurs projektowania do londyńskiej Saint Martins. W wieku 18 lat przeprowadził się do New York, ponieważ chciał spróbować swoich sił w projektowaniu ubrań. Studiował w Parsons The New School for Desing, już na pierwszym roku studiów wprowadził w 2007 roku na rynek własną markę, którą nazwał M.O.D. (model off duty). Stawiał w niej na swobodny wygląd podkreślony wpływami strojów sportowych. Na całym świecie spodobała się metoda małych kroków, którą wykorzystuje projektant. Bez wsparcia finansowego oraz poważnego inwestora jedynie przy pomocy brata i jego żony 22 letni Wang zaczął od robienia swetrów. Na początku było ich tylko pięć. Sprzedały się w tydzień więc zwiększył produkcje. W 2007r. wystartował z profesjonalną kolekcją pret-a-porter. Dwa sezony póżniej wprowadził tańszą linie T by Alexander Wang gdzie wszystko kręciło się wokół T-shirtów. Profesjonalny życiorys Wanga pozwala zaryzykować teze, że jest dzieckiem szczęścia. Sześć lat po debiucie prowadzi dom mody z ok. 200 pracownikami i 400 punktami sprzedaży na całym świecie. Jego dochody przewyższają jego starszych kolegów i koleżanki po fachu.  Branża co chwile wręcza mu ważne nagrody CFDA , Vogue Fashion Found oraz Swarovski Womenswear Designer. W 2010 roku otrzymał nagrodę Swarovski Accesory Designer. Bogate i wpływowe klientki szybko się z nim zaprzyjażniły m. in. Kate Moss, Mischa Burton, Anna Wintour. Jego siostra Aimee wystawiła jego pierwszą kolekcje do showroomów. W ciągu kilku dni zamówilo ją 80 sklepów. Przed rokiem wylądował w Paryżu na stanowisku głównego projektanta domu mody Balenciaga. Pomimo wielu obaw czy młody projektant sobie poradzi w nowej roli. To już po pokazie Balanciaga, nikt nie miał żadnych wątpliwości do tego projektanta.






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz